- Hamarosan megjelenik!
- Újdonságok
- Akciós csomagok
- Szépséghibás, kedvezményes könyvek
- Thriller, horror regények
- Fumax Gaming
- Assassin's Creed könyvek
- Sci-fi regények
- Térség - The Expanse
- Fantasy regények
- Gyűjtői, limitált kiadások
- Csak nálunk kapható
- Fumax képregények
- Más kiadók könyvei, regényei
- Más kiadók képregényei
- Angol nyelvű kiadványok
- Gemini Kiadó
- Webshop ajándékutalvány
- Egyéb
- Választható ajándékok
Váratlan megmentő: Az Assassin's Creed siet a párizsi Notre Dame segítségére
Az Assassin's Creed siet a párizsi Notre Dame segítségére
A tegnapi este és éjszaka folyamán a világ egyik legikonikusabb épülete, a párizsi Notre Dame székesegyház tüzet fogott és - mit szépítsük - leégett. A franciák természetesen nem nyugszanak bele egyik legfontosabb nemzeti jelképük pusztulásába, már most készülnek az újjáépítésre. Azonban a kérdés felmerül: valószerűtlen, hogy az 1100-as és 1200-as évekből sok eredeti tervrajz fennmaradt volna, így pontosan mi alapján is kellene elindulni a rekonstrukciónak, hogy pontos legyen?
Itt jön képbe egy igen valószerűtlen segítő: az Assassin's Creed játéksorozat.
Ezekben a játékokban ugyanis a készítők mindig is törekedtek arra, hogy ha erre van lehetőség, minél valósághűbben mutassák be a ténylegesen is létező városokat, épületeket. Az Egység könyv alapjául is szolgáló Unity című epizód pedig Párizsban (is) játszódik a francia forradalom idején. A francia főváros egyik szimbóluma, a Notre Dame szerepel is bennük: a könyvben is nem egyszer megjelenik (sőt, a borítóján is látható), a játékban pedig egyenesen megmászható, bebarangolható, így ehhez külön gonddal készítették el a játékban a Notre Dame-ot - egy külön embert, Caroline Milousse-t foglalkoztattak csak és kizárólag a döbbenetesen részletgazdag, gótikus templom elkészítésére, hogy az minél jobban, az utolsó tégláig hű legyen a valóságbeli másához.
Azonban mielőtt a Caroline Milousse nekiállt volna megalkotni a Notre Dame játékbeli mását, ehhez szüksége volt egy három dimenziós alapra - többek közt ezért is kérték fel a művészettörténészt, Andrew Tallont, hogy lézeres szkennelési technológiával készítsen egy minél pontosabb digitális modellt. Tallon pedig 5 milliméteres pontossággal a komplett székesegyházat beszkennelte ún. 3d mapping eljárással. Caroline konkrétan éveket töltött el azzal, hogy a modell alapján megalkotta a székesegyház Unity-beli változatát.
Bár a művészettörténész tavaly elhunyt, neki és egy csapat csuklyás orgyilkosnak köszönhetjük, hogy a székesegyház a maga eredeti pompájában, hűen helyreállítható.
A dolog pikantériája pedig abban rejlik, hogy hiába szkennelték be 5 milliméter pontosan a templomot, a játékban minimális kis változásokat kellett eszközölniük rajta, ugyanis akármilyen fura, a Notre Dame több eleme COPYRIGHT, azaz szerzői jog által védett (volt), most mégis az Assassin's Creednek is hála lesz lehetséges a helyreállítás.
Érdekesség, hogy a Notre Dame nem először került veszélybe: konkrétan az AC: Egységben is leírt forradalom idején jelentős károkat szenvedett el rongálás miatt (még a mostaninál is rosszabb állapotba került), sőt, miután az állam kisajátította, árulni kezdték - méghozzá építőanyagnak, bontásra. Senki nem jelentkezett, hogy megvenné és lebontaná, így maradt meg a mai napig a templom.
Információink forrása IDE KATTINTVA elérhető, mi Makai Péter Kristóf révén olvastuk.